A szezonon túl is van élet - a Balaton 50 árnyalata

2018. április 04.

Még közel sincs itt a nyár, mi mégis a Balaton felé vettük az irányt ezen a télies napon. Keddre terveztük az indulást, hétfőn még készülődtünk az 5 napos városból elmenekülős, tavat körbekocsikázós, balatoni felfedezős kirándulásra. Már régóta vágytunk a Balcsihoz télen, hiszen ilyenkor egészen más arcát mutatja meg a magyar tenger. Szerettük volna megmutatni, hogy ilyenkor is érdemes ellátogatni erre a csodás helyre, ahol megtapasztalhatjuk, hogy milyen a háborítatlan élővilág és a gasztonómia, amikor nem kell tartanunk a strandra igyekvők zsibongásától.

Marcival mindketten inkább feleslegesen sokat pakolunk minden táska minden létező zsebébe, minthogy valami hiányozzon - ennek pozitívuma, hogy szinte bármilyen helyzetre fel vagyunk készülve -  A negatívum nyilván az, hogy ezt a sok mindent cipelni is kell, de hát ilyen a popszakma. Marci kamera táskája egyedül nyom vagy 10 kilót, bár szerencsére most egy kompaktabb szettel jött. Ez annyit tesz, hogy most Canon helyett a Fuji X-T2 került a csomagba, a könnyebb, de remek Fujinon obikkal, na meg a Mavic. :)

Ennek ellenére így is a kocsi bepakolásához kettőnknek 3x kellett fordulni, és a végére meg is telt a nem kifejezetten szerény méretekkel rendelkező VW T6-os. Utóbbi mellett nem szabad szó nélkül elmennünk, hiszen nem csak egy sima T6-osról van itt ám szó. Ugye emlékeztek még a VW T1-re, avagy a klasszik hippibuszra? No kérem szépen, a sorozat 70. évfordulójára készített exkluzív “Bulli” névre keresztelt változatát kaptuk meg, fehér-kurkuma festéssel és króm felnikkel. Szerelem. <3

Első körben Csopak felé vettük az irányt a Víg Molnár Csárdába ebédelni. Már kívülről is tetszett az étterem, a malomkerék kellemes vidéki hangulatot sugallt a bejáratnál, amit a hely autentikus benyomása és színes tányérokkal díszített enteriőrje, valamint a cserép kályha csak fokozni tudott. El sem lehetett mozdítani mellőle, amíg a fogások meg nem érkeztek. :)

Az ételek újragondolt magyaros fogások, a mennyiség helyett a minőségre és a tálalásra esik a hangsúly, mégis akár egy főfogással a gyomrában/ főfogás elfogyasztása után is elégedetten távozhat az ember. A köretet a hagyományos krumpli & rizs vonaltól eltérően inkább a zöldségek alkotják, de azt az elképzelhető minden színben és formában. Ennek köszönhetően étkezés után garantáltan nem fogja el az embert az a kellemetlen érzés, hogy szorít a nadrágja, cserébe viszont egy kellemes jóllakottságnak ad helyet. Mi azért levest és desszertet is kóstoltunk, a falusi bableves malac császárhússal Marci kedvence lett, míg én a mandulás csokitortáért lelkesedtem inkább. A helyi borokból is nagy választék van, nekem abszolút kedvenc a Cserszegi fűszeres.

Estére megérkeztünk Köveskálra, ahol a Káli Art Inn egy elragadó szobácskája már várt ránk. Engem rögtön levett a lábamról a kötött takaró az ágyon, a kőpadló, és a zuhanyzó régiesen elegáns csempéje, a házi készítésű hókifli a komódon és a temperafestékek keretbe zárva a falon. Vacsorára átmentünk az étkezőhelyiségbe, ahol négyfogásos vacsorát szolgáltak fel gyertyafény és lágy jazz zene mellett. Az egyedi, vésett étkészlettől a díszes tányérokon át a mennyezetfreskóig volt mit csodálni. Ha nem hoztak volna bort a vacsorához, akkor is elbódított volna az a semmihez sem fogható, kellemes, nagypolgári világot visszaidéző hangulat, amit az egész hely sugárzott.

Másnap végigjártuk a területet - szauna, medence, egy tavacska, a pajtában festőállvány, a polcokon könyvek és két hatalmas süppedős fotel várja a kandalló előtt a város zajától menekülőket. A környék is sok látnivalót tartogat az ember számára - érdemes például felmászni a Fekete-hegy csúcsára és onnan csodálni a tájat, felfedezni a környező tavakat, megnézni a kőtengert, amely egykori élőlények lenyomatát őrzi, vagy bejárni a környék romtemplomait és kolostorait. Mi a Kornyi-tóhoz látogattunk el, ahol a szerteszét kószáló és békésen legelésző szamarakon és lovakon kívül egy szoborcsoport is felkeltette a figyelmünket. A kő-emberek a sík tájon található egyetlen dombocskán állnak és őrzik a tájat.

A szállásra visszatérve a vacsora előtti gyors zuhany helyett inkább úgy döntöttem, hogy elmerülök a szoba falánál álló hatalmas réz kádban. Mire megtelt, már csak a fejem látszott ki a habokból, ahol egyébként két személy is kényelmesen elfér ;)

A másnap reggeli összepakolás kissé nehezen ment, szívünk szerint még maradtunk volna ezen a nyugodt, a külvilág zajától elzárt helyen.

A reggelit nem érdemes kihagyni, mert olyan finomságokkal örvendeztet meg minket a hely amiknek lelke van. Minden a helyi termelőktől érkezik és ez nem csak az ízvilágon, de a frissességen is megmutatkozik.

dscf9400-edit.jpg Egyik kedvenc szpotunk a Szent György Hegyen lévő kis kápolna és az azt körülölelő táj. Ha tehetjük itt mindig megállunk egy fotóra, rádaásul most a drón is nálunk volt, úgyhogy megreptettük és készítettünk néhány képet.

Következő megállónk Szigliget vára volt, amely immár 750 éve áll a Balaton-felvidéken. A hatalmas erődítményt télen is érdemes bejárni, a kilátás innen igazából bármelyik évszakban szemet gyönyörködtető.

Ezután Siófok felé vettük az irányt, ahol a Mala Gardenben szálltunk meg. Az egész hotel stílusában a távol-keletet idézi - a meleg színvilág, a fából készült bútorok, a Buddha szobrok a kertben, és a mandalák a falon. Tökéletes választás, ha az ember itthon szeretne egy kicsit világgá menni, távoli tájak hangulatát élvezni. Ezt egyébként egy autentikus Thai masszázzsal is megteheti, vagy ha az étteremben a keleti ízvilág menüsorból rendel. Marcival mi mindkettőt kipróbáltuk, nagy nagy megelégedéssel. A Thai zöldségleves nagy kedvenc lett, bár azért a kurkumás sütőtökkrémleves nálam vetekedett vele. Ami a legjobban tetszett, hogy tényleg magával ragadó az egzotikus hangulat, természetesnek hat, még akkor is, ha tudom, hogy az erkélyről kinézve az Indiai-óceán helyett a Balaton mossa a partot.

Bár nem volt egy nyárias idő, másnap mi mégis kimerészkedtünk a tóra. Először csak a sétányon bóklászva figyeltük a víz tisztaságát, a csepp halakból álló úszkáló rajokat, és a rájuk vadászó sirályok sokaságát. Később átkocsikáztunk Lellére, ahol a BL YachtClub kikötőjéből hajóra szállva immár testközelből csodálhattuk a Magyar Tengert. A víz zöldeskékben játszó hullámai, a lobogó szél, és az enyhén ködbe burkolózó horizont mind frissítőként hatottak a nyílt vízen. Ahogy egyre beljebb vitorláztunk, egy kicsit olyan érzés fogott el, mintha a mindennapi nyűgök-bajok hátramaradtak volna mögöttünk a parton.

Az utolsó állomás a Lavender Terasz volt, ami épp útbaesett hazafele menet. Akár Pestről, vagy Fehérvárról is leugorhat az ember, ha egy jó steaket szeretne enni. Vagy pizzát. Esetleg szénhidrát csökkentett tésztával? A desszertre pedig bűntudat nélkül rábólinthat mindezek után is, hiszen cukormentes opció is van. Ezekből láthatjuk, hogy elég széles a repertoár, a vezetőség szeretne minden igénynek megfelelni. Az ételallergiára, intoleranciára különösen figyelnek, bátran lehet érdeklődni a pincéreknél a hozzávalók felől. Ami még csábító lehet náluk, hogy külön terem van fenntartva a gyermekek számára, ahol ehetnek, játszhatnak képzett óvónők felügyelete alatt.  dscf9760_1.jpg

Indulás előtt őszintén nem tudtam, mit várjak télen a Balatontól. Kicsit furcsálltam, amikor Marci felvetette a körtúra ötletét. Én a szezonhoz illően inkább a hegyeket képzeltem el, a hósipkás vonulatokon való túrázást, szánkózós-síelős bohóckodásokat, esténként a forraltbor fűszeres illatát a kandalló mellől. Ehhez képest kellemesen csalódtam. A nyári nyüzsgéshez képest viszonyítva üdítően kevesen vannak ilyenkor a Balaton körül. Pedig évszaktól függetlenül varázslatos a táj, egyre több étterem tart egész évben nyitva, nem beszélve a szállásokról, melyek az évnek ebben a szakában garantálják a zavartalan kikapcsolódást és nyugalmat. Egy napsütötte téli napon pedig kellemes sétákat lehet tenni a vízparton, vagy akár a környező dombokon-hegyeken. A hóborította vidék látványa pedig a Mátrában sem lehet szebb.

Bármilyen meglepő a mini roadtrippünk azzal, hogy Budapestre értünk még nem ért véget. Bezerics Dani ugyanis meginvitált minket a nem olyan rég nyitott Palettába, mely egy kis Balatont csempész az ide látogatók lelkébe. Bármilyen giccsesnek is hangzik a cél ez, és mi sem szolgáltathatott volna jobb apropót arra, hogy itt fejezzük be a túránkat.

Ők azok, akiknél a hazai vendégszeretetet egy jól megkomponált ételkölteménnyel kapjuk csomagban. Ottjártunkkor Dezsőt a disznót fogyasztottuk el, és bár személyesen nem ismertük, kellemes nyomokat hagyott bennünk. Szerencsére a tavaszi étlapba is bepillantást nyertünk, úgyhogy megsúgjuk, érdemes betérni ha van egy kis időd és akkor is ha nincs.

--------------

Balatoni túránkon a fotók, a Fujifilm X-T2 fényképezőgéppel készültek.

A gyors feltöltésről pedig a Telenor hipernet gondoskodott!

Köszönjük!

----------------

További fotóink ITT!

Bulgáriától a Balatonig:

A Velencei-tó és a jég birodalma

Új-Zéland házhoz jön - Bokodi-tó

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

akosmikos 2018.04.05. 05:18:16

Most találtam rá erre a blogra, és erre a bejegyzésre.
Isteni és minőségi!
Hajrá!

zuulululu 2018.04.05. 10:04:07

Az a rez kad hol volt, Káli Art Inn-ben?

Marcitravelised 2018.04.05. 11:43:27

@akosmikos: Köszönjük, örülünk, hogy tetszik, sok munka van benne!
Gyere máskor is és köszi a bíztatást! :)

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2018.04.05. 19:13:15

A szó, amit kerestél: steak. Flteszem, nem karót szolgálnak fel az étteremben.

HeliConan 2018.04.13. 13:08:01

Szuper írás, minden elismerésem. :)
Csak a címet javítsd ki nagyon kérlek. ;)